poniedziałek, 10 kwietnia 2017

płacz starego człowieka

Marek Be

PŁACZ STAREGO

CZŁOWIEKA 

Dziwne uczucie 
czuję radość 
ze smutku 
uczucie 
przejmujące 
jak płacz 
płacz dziecka
uspakajające 
jak jego śmiech 
widzę jego twarz 
w snach
jest wesoła
przejmująco
szybko 
zmienia się 
twarz starca
za szybko !
za szybko !


PŁACZ STAREGO CZŁOWIEKA 2

MARKOWI.

pamętam
kiedyś byłem małym chłopcem
lubiłem oglądać
jak klaun w cyrku
wielkim butem
powala na podłogę
klauna
widziałem w snach 
ich twarze
są przejmujące
i wesołe
przestałem odróżniać

tak samo 
jak przestałem odróżniać węża 
kory połknął słonia
od słomianego kapelusza
którego nawet baranek
nie potrafi strawić
za szybko?
za późno?

mam nadzieje że nie zapomnę
przyciągnąć do brzegu
chociaż szkieletu 
Marlina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz